شماره‌ی خبر : ‌2757 | تعداد بازدید : 3427
شنبه 1 اردیبهشت ماه 1397 ساعت 12:51

به بهانه دربی ایرانی‌ها در آسیا/مس و اولین دربی ایرانی آسیایی

به بهانه‌ی این بازی جذاب جا داشت یادی کنیم از اولین دربی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا که یک پای آن مس کرمان و دیگری ذوب‌اهن اصفهان بود.

به بهانه دربی ایرانی‌ها در آسیا/مس و اولین دربی ایرانی آسیایی

یکی از تقابلات جذاب آسیایی برخورد تیم‌های باشگاهی یک کشور در این رقابت‌هاست که در این فصل تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال در دور دوم این رقابت‌ها به یکدیگر رسیدند.

به بهانه‌ی این بازی جذاب جا داشت یادی کنیم از اولین دربی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا که یک پای آن مس کرمان و دیگری ذوب‌اهن اصفهان بود.

در اردیبهشت ماه سال 89 و در لیگ قهرمانان آسیا آن فصل تیم مس پس از پیروزی بر تیم‌های الهلال عربستان، الاهلی امارات و السد قطر موفق شد از گروه خود در لیگ آسیا صعود کند.

در مرحله دوم بازی های لیگ قهرمانان آسیا در آن فصل، برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران دو تیم کشورمان در مرحله‌ی حذفی این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر می رفتند.

در آن‌سال‌ها بازی این مرحله برخلاف امروز که به صورت رفت وبرگشت انجام می‌شود، به صورت تک بازی برگزار می شد و به واسطه سرگروهی ذوب آهن و دوم شدن مس در گروهش، این بازی به میزبانی ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می شد.

مسی ها که در همان فصل موفق شده بودند پیروزی 5 بر2 را برابر ذوب آهندر لیگ برتر را تجربه کنند برای خلق یک حماسه دیگر برابر این تیم صف آرایی کردند.

مس در نیمه اول این بازی کاملا برتر از حریف خود و حتی با بدشانسی محض یک توپ را هم به تیر دروازه میزبان خود کوباند اما در دقیقه 44 بازی بود که قاسم دهنوی با یک خطای هند خیلی راحت از زمین اخراج شد تا در نیمه دوم مس تحت فشار حریف خود قرار بگیرد.

با این حال مسی ها تا دقیقه 85 قهرمانانه مقاومت کردند و در حالی که گمان می رفت بازی به وقت های اضافه خواهد کشید اما در نهایت داستان مس در آسیا با افتخار تمام شد و هرچند مس دروازه خود را باز شده دید و با یک گل مغلوب حریف شد اما همه ایران به افتخار مس در آسیا ایستادند و کف زدند.

در پایان این بازی هم بود که لوکا سیگار برگ معروف خود را که با آن سپاهان را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده بود به منصور ابراهیم زاده داد و به او اطمینان داد که تیمش تا فینال خواهد رفت و همین اتفاق هم برای ذوب آهن رخ داد. مس هم با این تیم خود به خاطرات خوش فوتبال کرمان رفت.

 


شنبه 1 اردیبهشت ماه 1397 ساعت 17:02
یادش خوش: بهترین تیم تاریخ مس
دوشنبه 3 اردیبهشت ماه 1397 ساعت 13:30
یک زمانی مس کلی پول خرج میکرد و همه بازیکنان میومدن پولاشون میگرفتن و خداحافظ،بدون هیچ برنامه و هدفی در باشگاهداری، قبول کنید چند سال گذشته دیگه از این بودجه ها خبری نبود و نباید اون روزها انتظار داشت، باید باهدف و برنامه بود مخصوصا آکادمی و پشتوانه سازی و خرید با هدف که بدهی ببار نیاره، متاسفانه دوستان تو خواب اون سالها هستن و بعضی ها هم سواستفاده بخاطر منافع خودشون که دو سال گذشته با کارهای مختلف بر باشگاه فشار آوردن و حاشیه درست کردن تا برگردن به باشگاه، لطفا نظرات مخالف هم تأیید کنید
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو