شماره‌ی خبر : ‌63548 | تعداد بازدید : 1206
سه‌شنبه 11 دی ماه 1397 ساعت 10:34

نعمتی:از صمیم قلب آرزوی صعود فوتبال مس را دارم/سهمیه المپیک و پارالمپیک را می‌خواهم

باشگاه مس کرمان شایسته‌ی بهترین هاست و از آنجا که همشهریان من در کرمان با موفقیت تیم فوتبال مس به شادی می‌رسند و از آنجا که شادی قلب کرمانی‌ها همیشه آرزوی من بوده است، از صمیم قلب آرزو می‌کنم که تیم مس برای رسیدن به لیگ برتر موفق باشد.

نعمتی:از صمیم قلب آرزوی صعود فوتبال مس را دارم/سهمیه المپیک و پارالمپیک را می‌خواهم

زهرا نعمتی تیرانداز پرافتخار باشگاه مس و ورزشکار برجسته کرمانی که در جزیره کیش تمرینات آماده‌سازی خود را پشت سر می‌گذارد همزمان با حضور تیم فوتبال مس کرمان در این جزیره با عوامل باشگاه و تیم فوتبال مس دیدار و گفتگو کرد.

از صمیم قلب آرزوی صعود تیم فوتبال مس کرمان را دارم

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ زهرا نعمتی در دیدار با رئیس هیات مدیره و سرمربی و سایر کادر فنی تیم فوتبال مس، برای این تیم آرزوی موفقیت کرد و گفت:باشگاه مس کرمان شایسته‌ی بهترین هاست و از آنجا که همشهریان من در کرمان با موفقیت تیم فوتبال مس به شادی می‌رسند و از آنجا که شادی قلب کرمانی‌ها همیشه آرزوی من بوده است، از صمیم قلب آرزو می‌کنم که تیم مس برای رسیدن به لیگ برتر موفق باشد.

ورزشکار پرافتخار باشگاه مس و کشور گفت: قطعا موفقیت تیم فوتبال مس شور و نشاط بیشتری در ورزش کرمان برپا می‌کند و من نیز به عنوان یک کرمانی ورزشکار امیدوارم این موفقیت بزرگ برای ورزش باشگاه مس و کرمان رقم بخورد.

زهرا نعمتی که به عنوان اولین ورزشکار معلول ایرانی سه سال پیش صاحب سهمیه بازی های المپیک شد و به عنوان پرچمدار در ترکیب کاروان اعزامی به ریو قرار گرفت، برای بازی های آسیایی 2018 هم نام خود را به عنوان اولین ورزشکار شرکت کننده در این بازی ها با شرایط خاص، با ثبت رساند.

این پاراکماندار کشورمان که طلای بازی های پارالمپیک و پاراآسیایی را در کارنامه دارد، مرحله یک‌ شانزدهم بخش ریکرو انفرادی بانوان در بازی های آسیایی اندونزی را با موفقیت پشت سر گذاشت اما به صورت اتفاقی و بدون انجام رقابت از صعود به مراحل بالاتر بازماند و حذف شد.

با این اوصاف و با وجودیکه نعمتی از شرایط حضورش در المپیک ریو هم گله مند بود، این روزها در تلاش و تمرین برای کسب دوباره سهمیه بازی های المپیک است. وی امیدوار است این سهمیه را بگیرد و این بار با حمایت فدراسیون تیروکمان با شرایط بهتر در المپیک توکیو شرکت کند.

همزمان برای المپیک و پارالمپیک تمرین می کنم

زهرا نعمتی با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی جهان در هر دو بخش تیروکمان و پاراتیروکمان خردادماه سال آینده به فاصله 5-4 روز از یکدیگر به میزبانی هلند برگزار می شود، گفت: یکی از مهمترین اهداف فعلی ام آماده سازی برای شرکت در هر دو رویداد است، چرا که در این میادین سهمیه بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو توزیع می شود.

سه فرصتی که برای کسب سهمیه دارم

وی تصریح کرد: البته به غیر از مسابقات جهانی هلند، فرصت های دیگری برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک وجود دارد. از جمله این فرصت ها مسابقات قهرمانی آسیا است که از آن برای کسب سهمیه المپیک خاطره خوبی دارم. علاوه بر این رقابت هایی هم برگزار می شود که ویژه کشورهایی است که نمایندگانشان در کسب سهمیه ناکام بوده اند.

یادآوری سختی های المپیک ریو؛ شخصا پیگیر خیلی از مسائل بودم

این کماندار معلول که به عنوان بانوی ورزشکار ایرانی موفق به کسب مدال طلا در عرصه المپیک و پارالمپیک شد، با یادآوری شرایط سختی که در جریان بازی های المپیک با آن مواجه بود، خاطرنشان کرد: در المپیک ریو به خاطر عدم مدیریت مناسب سختی های زیادی را متحمل شدم. مجبور بودم شخصا پیگیر خیلی از مسائل باشم که در عمل باعث می شد من به عقب هل داده شوم. یکی از معضلاتم در جریان بازی های المپیک، رسانه های دنیا بودند که پیگیر گفتگو و گزارش از من بودند در حالیکه اولویت من در آن شرایط خودِ المپیک بود و رقابت های آن؛ همین موضوع باعث از دست دادن تمرکزم می شد در حالی که کسی هم کنار من نبود تا این وضعیت را مدیریت کند. البته از المپیک ریو خاطرات خوبی مثل پرچمداری برایم به جا مانده است اما سختی های این بازی ها هم کم نبود. شرایط من به عنوان یک ورزشکار ویلچرنشین برای این رویداد خیلی خاص بود، با این حال هیچ تدابیر ویژه ای برای من اندیشیده نشده بود.

بهانه گیر نیستم اما فدراسیون واقعا کوتاهی کرد

وی در این رابطه ادامه داد: شاید بعضی بگویند اینها بهانه است اما من واقعا ورزشکار بهانه گیری نیستم. حداقل برای مدیریت رسانه ها هم فردی کنارم نبود تا ذهن من اینقدر به هم نریزد. من خیلی از همراهان فدراسیون بعد از اتمام رقابت هایم دیدم. قدر مسلم پیگیری شرایط من در المپیک با فدراسیون بود چون من ورزشکار آنها بودم. برگزارکنندگان باید به شرایط من توجه ویژه ای می کردند اما لازم بود که از فدراسیون ایران فردی پیگیر امور باشد که این کار انجام نشد. حتی من یک مربی یا سرپرست خانم هم در کنار خود نداشتم.

با شرایطی بهتر برای المپیک توکیو آماده می شوم

قهرمان بازی های پارالمپیک لندن و ریو در تیروکمان تصریح کرد: با همه اینها مصمم هستم که برای المپیک مجدد تلاش کنم تا کسب سهمیه کنم. اگر در کسب سهمیه موفق بودم که خود موفقیت بزرگ به حساب می آید، اگر هم نه، خوشحالم که تلاشم را داشته ام، ضمن اینکه این بار با تجربه ای که از المپیک ریو دارم قطعا با شرایطی بهتر در المپیک حاضر می شوم.

پرونده بازی های آسیایی و اتفاقاتش را کنار گذاشته ام

زهرا نعمتی با یادآوری بازی های آسیایی اندونزی و اینکه بی اطلاعی مسئولان تیم از زمان رقابتش باعث حذفش شد، گفت: البته پرونده بازی های آسیایی برای من بسته شده است. اعتقادم این است که همیشه در زندگی مشکلاتی وجود دارد اما اگر بخواهیم در مشکلات بمانیم، آینده را از دست می دهیم. سعی من این است که گذشته را رها کنم و به حال و آینده بیشتر تمرکز داشته باشم. البته که هیچ وقت تجربه تلخ بازی های آسیایی را فراموش نمی کنم، به خصوص اینکه در اوج آمادگی با آن اتفاقات مواجه شدم. با این حال به این فکر می کنم که از همین حضور تجربه زیادی گرفته ام و یک اولین را به نام خود ثبت کردم. تجربه من از بازی های آسیایی سنگین و دردناک بود اما من را خیلی مصمم تر از همیشه کرده است.

سرمربی کره ای در شوک بود

وی همچنین در مورد «پارک کی وون» سرمربی کره ای تیم ملی تیروکمان که مقصر حذفش از بازی های آسیایی معرفی شد، یادآور شد: تا جایی که من می دانم قرارداد سرمربی تیم ملی تمام نشده بود و ظاهرا تا المپیک ادامه داشت اما بعد از اتفاقات بازی های آسیایی، وی همان جا اعلام استعفا کرد. خود مربی در شوک بود، طوری که می گفت نمی دانم اگر در کره جنوبی چنین خطایی را مرتکب می شدم چه برخوردی با من صورت می گرفت.

تلاش می کنم از مسابقات جهانی کسب سهمیه کنم

«سهمیه شما برای المپیک ریو از مسابقات قهرمانی آسیا به دست آمد. فکر می کنید اینبار هم از همین میادین کسب سهمیه کنید یا در مسابقات جهانی آن را به دست خواهید آورد؟»، نعمتی در پاسخ به این پرسش گفت: همه تلاشم این است که از همین مسابقات هلند کسب سهمیه کنم. البته که مثل همیشه هیچ پیش بینی از میادین پیش رو ندارم. فقط قول می دهم که تمام تلاشم را داشته باشم اما اینکه نتیجه چه می شود واقعا نمی دانم.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا