شماره‌ی خبر : ‌63778 | تعداد بازدید : 1082
جمعه 2 فروردین ماه 1398 ساعت 20:53

مرور مفصل خاطرات مس کرمان در سال 1397/شیرین و تلخ به رنگ نارنجی(باز نشر)

روزهای آخر سال معمولا محلی می‌شود برای نگارش دفتر خاطرات تمام سال... خاطراتی که جدا از تلخی و شیرینی‌هاش باید چراغ راه برای سال پیش رو باشد.

مرور مفصل خاطرات مس کرمان در سال 1397/شیرین و تلخ به رنگ نارنجی(باز نشر)

روزهای آخر سال معمولا محلی می‌شود برای نگارش دفتر خاطرات تمام سال... خاطراتی که جدا از تلخی و شیرینی‌هاش باید چراغ راه برای سال پیش رو باشد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ در پایان سال 1397 ماجراهای باشگاه مس به رنگ نارنجی نیز در این سال به پایان خود رسید به این امید که در پایان سال 98 نیز با خوش رنگ ترین نارنجی خاطرات باشگاه را در سال جدید و در کنار سلامتی همه عزیزان خانواده باشگاه مس نگاشته شود.

فروردین:

در اولین روزهای سال 1397 تیم فوتبال مس در رقابت‌های لیگ فصل قبل دسته اول در یک بازی حساس به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان رفت که در این بازی که با اخراج بحث برانگیز احمد حسن‌زاده همراه بود، مس با نتیجه دو بر یک بازی را باخت و عملا شانس صعود خود به لیگ برتر را در فصل قبل از دست داد. نکته تلخ دیگر این بازی پاره شدن رباط صلیبی فرهاد سالاری در این بازی بود. اما مس پس از این بازی در تبریز ماشین سازی را شکست داد و در یکی از خاطرات ماندگار خود در این سال در یک بازی فوق العاده حساس برابر فجر سپاسی و در حضور بیش از ده هزار هوادار این تیم به پیروزی یک بر صفر رسید تا پس از این بازی به واسطه فوتبال پاک تیم مس در این بازی که سبب شد معادلات بالای جدول کاملا فوتبالی از سوی تیم مس رقم بخورد، تیم مس به شدت از سوی رسانه‌های ورزشی کشور تمجید شود. در همین ماه فرزاد حسین خانی بعد از حدود یک سال و نیم دوری از تیم فوتبال مس به تمرینات این تیم بازگشت تا یکی از اتفاقات مهم دیگر برای مس در سال گذشته رخ دهد. در فروردین ماه دوچرخه‌سواران ملی‌پوش مس در کرمان اردوی تدارکاتی خود را برپا کردند و در همین ماه زهرا نعمتی تیرانداز بانو باشگاه مس عنوان بهترین تیرانداز معلول دنیا را از آن خود کرد.

اردیبهشت:

در اردیبهشت ماه لیگ دسته اول فصل قبل با رتبه هفتمی مسی ها به اتمام رسید. در همین ماه در اتفاقی قابل توجه برای باشگاه مس، این باشگاه میزبان مدیران عامل باشگاه‌های صنعتی لیگ برتر و لیگ دسته اول کشور و مقامات ارشد ورزش شرکت ملی صنایع مس در اجلاس اتحادیه باشگاه‌های صنعتی در محل باشگاه خود در کرمان بود. همچنین در همین ماه جشن باشکوه پایان دوره تیم‌های باشگاه مس در محل زمین چمن این باشگاه باشکوه هرچه تمام‌تر با حضور شخصیت‌های برجسته ورزش شرکت مس ازجمله حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر توحیدی و چهره‌های مطرح ورزش کشور و استان برگزار شد و از ورزشکاران و تیم‌های باشگاه به واسطه فعالیت آن‌ها درسال 96 تقدیر گردید. در همین ماه فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر دوچرخه‌سواری کشور با حضور تیم مس کرمان آغاز گردید.

خرداد:

در این ماه و در حالی که فوتبال کشور در تب و تاب بازی‌های جام جهانی و بازی‌های درخشان تیم ملی کشورمان قرار داشت، مجتبی حسینی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال مس انتخاب شد و با جذب بازیکنان مد نظر، مس رسما وارد فصل نقل و انتقالات لیگ یک شد. از اواخر همین ماه تمرینات تیم فوتبال مس نیز به طور رسمی استارت خورد.

تیر:

در این ماه کار تعویض چمن فرسوده ورزشگاه باهنر کرمان رسما توسط باشگاه مس آغاز گردید. در ادامه این ماه مدیریت باشگاه مس با تغییر مواجه شد و علی قرایی به عنوان سرپرست باشگاه مس جانشین محمدرضا کافی گردید. با این تغییر نیمکت تیم فوتبال مس پیش از شروع مسابقات لیگ نیز با تغییر مواجه شد و نادر دست‌نشان جای مجتبی حسینی را در تیم فوتبال مس گرفت. در حالی که فصل نقل و انتقالات مس در فاز جدید در حال انجام بود، تیم فوتبال مس در همین ماه به اردوهای تدارکاتی تهران و شمال کشور رفت. در همین ماه تیم فوتسال دختران کویر مس به عنوان عضو جدید خانواده باشگاه مس معرفی شد و زهرا نعمتی تیرانداز بانو باشگاه مس درمسابقات قهرمانی جهان در جمهوری چک دو مدال طلا و نقره به گردن انداخت.

مرداد:

در مرداد ماه عباس زراعت‌کار بازیکن تیم فوتبال نوجوانان مس کرمان کفش طلا فوتبال کشور در این رده سنی را به طور رسمی به خود اختصاص داد. در این ماه جشن پیراهن باشگاه مس کرمان با شکوه تمام برگزار شد تا تیم فوتبال مس پس از این مراسم رسما بازی‌های خود را در لیگ یک این فصل با پیروزی برابر شهرداری ماهشهر آغاز کند. این بازی حکم افتتاحیه چمن جدید ورزشگاه باهنر کرمان را نیز داشت که با سرعت تمام به بازی‌های این فصل رسیده بود. شکست تیم فوتبال مس در سیرجان و برابر گل‌گهر نیز در اواخر همین ماه ثبت شد. در مرداد ماه  تیم‌های بانوان مس در رشته های فوتسال و تیراندازی رقابت‌های خود را در لیگ برتر آغاز کردند. تیم کاراته جوانان مس نیز در مسابقات بین‌المللی جام دوستی ارومیه در این ماه خوش درخشید و سه مدال خوشرنگ در این ماه تصاحب کرد.

شهریور:

در این ماه عوامل تیم فوتبال مس و مدیران باشگاه به دیدار امام جمعه کرمان رفتند. پیروزی بر آلومینوم در اراک و شکست در بوشهر برابر شاهین و پیروزی بر اکسین در کرمان از نتایج مهم تیم فوتبال مس در این ماه بود. ضمن اینکه درشهریور ماه از سوی باشگاه مس مسابقه بزرگ فرهنگی شهید حججی برگزار گردید. در این ماه تیم‌های فوتبال امید، جوانان و مس نوین رقابت‌های خود را در لیگ‌های مربوط به خود آغاز کردند و در اتفاق قابل توجهی دیگر در این ماه تیم فوتبال مس تمرینات خود را برای اولین بار در کاسه اصلی30 هزار نفری ورزشگاه در حال ساخت شهدای مس برگزار کرد که نوید بخش روزهای پایانی ساخت آن بود. در این ماه مسابقات المپیک آسیایی در جاکارتا نیز آغاز شد که علیرضا آرتا در تیم فوتبال امید، سلامان بربط و افشین صادقی در تیم هندبال و زهرا نعمتی در تیم تیراندازی نمایندگان باشگاه مس در این رویداد مهم ورزشی بودند.

مهر:

در اولین ماه پائیز تیم فوتبال مس نتایج بسیار عالی برای خود کسب کرد. این تیم در شیراز قشقایی را برد و در خرمشهر و در روزی که ورود بانوان به ورزشگاه آزاد بود تیم اروند را شکست  داد. مس پس از پیروزی بر خونه به خونه در کرمان به رکورد صد پیروزی در تاریخ بازی‌های لیگ یک دست یافت و طلسم صدرنشینی در جدول رقابت‌های لیگ را برای خود در این ماه شکست. در روزی که مس برابر نود در کرمان به تساوی بدون گل رسید طی مراسمی از شهدای آتش نشان تجلیل شد. در اقدام فرهنگی دیگر در این ماه بازیکنان و عوامل باشگاه مس در راهپیمایی اربعین و بازدید از مناطق حنگی حضور یافتند. در این ماه تیم فوتبال زیر 17 ساله های باشگاه مس به مقام قهرمانی رقابت‌های استانی دست یافت و رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نوجوانان و نونهالان مس نیز آغاز شد و تیم‌های هندبال و تکواندو مس نیز رقابت‌های خود را در لیگ برتر آغاز کردند. زهرا نعمتی نیز در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا نیز دومدال طلا وبرنز را بر گردن انداخت.

آبان:

در این ماه علی قرایی سرپرست باشگاه مس به دلایل قانونی از جمله دو شغله بودن مجبور به کناره گیری از سمت خود شد تا عیسی ابراهیمی رئیس هیات مدیره باشگاه به طور موقت مدیریت باشگاه را برعهده بگیرد. در این ماه بازی تاریخی جام حذفی مس برابر سپاهان در حضور بیش از 15 هوادار تیم مس در کرمان برگزار شد که بازی غیورانه مسی‌ها در نهایت به ضربات پنالتی و حذف آن‌ها کشید ولی یکی از خاطرات جذاب سال 97 را ساخت. پیروزی یک بر صفر مس کرمان بر مس رفسنجان در زمین حریف و شکست جنجالی سه بر یک برابر سرخپوشان در کرمان و تساوی دقیقه نودی یک بر یک در انزلی برابر ملوان از دیگر رویدادهای تیم مس در این ماه بود. در همین ماه نونهالان مس با اقتدار تمام به عنوان صدرنشین گروه به دور دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال راه پیدا کردند و مس نوین نیز در این ماه در هفته نهم برابر سردار بوکان سرانجام طلسم عدم پیروزی خود را شکست و به پیروزی رسید. در همین ماه تیم فوتبال زیر 15 ساله های مس قهرمان مسابقات استان شد. در آبان ماه تیم بسکتبال مس رقابت‌های خود را درلیگ دسته اول اغاز کرد و دوچرخه‌سواران مس نیز در مسابقات جهانی در اندونزی شرکت کردند.

آذر:

آذر ماه با اتفاق تلخ درگذشت مراد حاج جعفری سرپرست سابق باشگاه مس که ریاست هیات فوتبال کرمان را در سال‌های گذشته برعهده داشت آغاز شد. در این ماه محمد کهندل به عنوان سرپرست باشگاه مس برگزیده شد و تیم فوتبال مس در این ماه با پیروزی بر سپاسی در کرمان و تساوی برابر  شهرداری در تبریز و بادران در تهران با رتبه سومی نیم فصل اول لیگ یک را به اتمام رساند. حضور کارلوس کیروش در اردوی تیم فوتبال مس نیز از دیگر اتفاقات قابل توجه این ماه بود. تیم فوتبال نونهالان مس نیز در این ماه در صعودی دراماتیک وشگفت انگیز به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد. و تیم تیراندازی با کمان دختران مس کرمان در رقابت‌های لیگ برتر کامپوند کشور در این ماه موفق شد عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر این فصل را به خود اختصاص دهد.

دی:

تیم فوتبال مس در تعطیلات بین فصل، اردوی تدارکاتی خود را در کیش برپا کرد و چند بازی دوستانه در این اردو برگزار نمود و با جذب و جدایی چند بازیکن در فصل نقل و انتقالات بین فصل نیز حاضر شد. مقامات و مربیان تیم‌های باشگاه مس در این ماه جلسه مهمی را در استانداری کرمان برگزار کردند و دو مربی باشگاه مس یعنی مسعود مهرجو و سعیده ایرانمنش در جمع بهترین مربیان فوتبال و فوتسال استان کرمان در سال 96 قرار گرفتند. در اواخر این ماه نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ یک با تساوی برابر شهرداری در ماهشهر آغاز شد و در روزی که مس در کرمان با یک گل مغلوب گل گهر شد از دو کودک کار کرمانی توسط باشگاه مس دلجویی گردید. تیم فوتبال زیر 13ساله های مس نیز در این ماه قهرمان استان شد  و نام علیرضا آرتا مدافع تیم مس در جمع لیست نهایی اردوی تیم ملی فوتبال امید قرار گرفت. درماه پرخبر دی ماه تیم بسکتبال مس بااقتدار به عنوان تیم اول از گروه خود راهی دور پلی‌آف شد و تیم فوتسال دختران کویر مس نیز با قرار گرفتن در جایگاه سومی لیگ برتر فوتسال کشور به دور نهایی این رقابت‌ها صعود کردند. تیم دوچرخه‌سواری جوانان مس نیز در پایان رقابت های لیگ برتر این فصل نایب قهرمان شد و تیم بزرگسالان دوچرخه‌سواری مس نیز پنجم شد.

بهمن:

در بهمن ماه آقای پرویز ابراهیمی به عنوان مدیرعامل باشگاه مس کرمان انتخاب گردید. تیم فوتبال مس پس از تساوی بدون گل برابر شاهین بوشهر تغییراتی درنیمکت خود دید و فرزاد حسین خانی به عنوان مسئول فنی تیم به همراه سایر مربیان این تیم جانشین نادر دست نشان شدند. در همین ماه تیم فوتبال نونهالان مس به مقام چهارمی لیگ برتر دست یافت و تیم نوجوانان مس نیز با رتبه سومی در دور اول مسابقات به لیگ برتر این فصل خود پایان داد. تیم های فوتبال زیر 15سال و زیر 17 سال نیز در مسابقات کشوری حضور پیدا کردند. اما در روزهای پایانی بهمن ماه تیم فوتبال مس با پیروزی قاطع 5بر0 برابر قشقایی شیراز ضمن ثبت یکی از بهترین پیروزهای تاریخ تیم فوتبال مس،بازگشت به موقعی به بالای جدول رقابت‌های لیگ زد. در این ماه  تیم بسکتبال مس رسما جواز صعود به لیگ برتر کشور را کسب کرد و تیم کاراته جوانان مس نیز عنوان قهرمانی لیگ برتر جوانان کشور را کسب کرد.تیم تکواندو مس نیز با کسب عنوان چهارمی در این ماه به رقابت‌های خود در لیگ برتر خاتمه داد.

اسفند:

در  آخرین ماه سال نیز اتفاقات باشگاه مس ادامه داشت و تیم بسکتبال مس در پایان رقابت های لیگ دسته اول در منطقه جنوب به مقام قهرمانی رسید. در این ماه تیم فوتبال مس به روند خوب خود بازگشت و بعد از شکست یک برصفر برابر خونه به خونه با پیروزی دو بر صفر برابر اروند امیدهای صعود را بیشتر برای خود زنده کرد. تیم های فوتبال جوانان با رتبه هفتمی و امید با رتبه ششمی به رقابت‌های این فصل لیگ برتر خود خاتمه دادند و تیم هندبال مس نیز در پایان لیگ برتر این فصل خود در جایگاه ششمی قرار گرفت. تیم فوتسال بانوان کویر مس نیز با قرار گرفتن در جایگاه چهارم  لیگ برتر فصل را برای خود به اتمام رساند. تیم فوتبال مس کرمان هرچند آخرین بازی سال97 خود را با شکست دو بر یک برابر مس رفسنجان تمام کرد اما این تیم باتوجه به شرایط جدول، سال98را با امیدهای خاص خود آغاز خواهد کرد.

اتفاقات تلخ و شیرین باشگاه مس اما همچنان ادامه دارد و خانواده بزرگ باشگاه مس کرمان متشکل از مدیران، کارکنان، مربیان، ورزشکاران، هواداران و همه کسانی که دستی بر خط و آتش مس دارند امیدوارند که در سال جدید اتفاقات باشگاه مس بر مدار خوشبختی و دلشادی همه اعضای این خانواده بچرخد.     

 

     


یکشنبه 4 فروردین ماه 1398 ساعت 09:48
کاش مانند پرسپولیس فروشگاه هواداری می گذاشتید تا ماگ، آفتابگیر خودرو، کلاه، دست بند، جا کلیدی مس می خریدیم
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا