شماره‌ی خبر : ‌63927 | تعداد بازدید : 913
چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه 1398 ساعت 09:58

لیگ برتر امیدهای فوتبال ایران چرا اجرایی نمی شود؟!

لیگ حرفه ای یا لیگ برتر در فوتبال باشگاهی فقط و فقط در رده سنی بزرگسالان برگزار می شود و این یک اشتباه بزرگ و شاید نابخشودنی است.

لیگ برتر امیدهای فوتبال ایران چرا اجرایی نمی شود؟!

لیگ حرفه ای یا لیگ برتر در فوتبال باشگاهی فقط و فقط در رده سنی بزرگسالان برگزار می شود و این یک اشتباه بزرگ و شاید نابخشودنی است.

اگر در همه این سال ها با برگزاری لیگ حرفه ای تیم های زیر 23 سال باشگاه ها هم به مصاف هم می رفتند اکنون هر 16 تیم حاضر در لیگ برتر یک تیم ب خوب داشتند. یک تیم که می توانست برخی از نیازی های تیم اصلی را برآورده و حتی برای باشگاه درآمدزایی کند. کما اینکه باشگاه استقلال به تازگی با فروش الهیار صیادمنش به باشگاه فنرباغچه به درآمد 650 هزار دلاری دست یافته است.

در فوتبال حرفه ای، روز پیش از بازی تیم ها در لیگ برتر تیم های امید دو باشگاه به مصاف هم می روند و جدول بازی امیدها همانند لیگ حرفه ای پیش می رود و این لیگ همان طور که اشاره شد یک پشتوانه قوی برای تیم های اصلی خواهد بود و از همه مهمتر به تیم ها در بخش سازندگی و استعدادیابی و پرورش آنها کمک می کند و در نهایت منجر به رفع نیازهای تیم و درآمدزایی برای باشگاه می شود. در ایران لیگ برتر امیدها در شرایطی برگزاری می شود که تیم های تهرانی و خیلی از تیم های لیگ برتری در آن حضور ندارند و تیم های تهرانی هم در لیگ برتر امیدهای تهران حاضر می شوند و هنوز ضرورت برگزاری این لیگ از سوی فدراسیون فوتبال و باشگاه ها درک نشده است.

برگزاری لیگ حرفه ای در رده سنی امید ها اتفاقی است که باید زودتر از این ها در فوتبال ایران رخ می داد، هر چند اگر این روزها هم سازمان لیگ برتر تصمیم به برگزاری این بازی ها بگیرد کمک زیادی به فوتبال باشگاهی و فوتبال ملی می کند. این در حالی است که در فوتبال حرفه ای باشگاه ها ملزم هستند بخشی از هزینه های جاری خود را در آکادمی خرج کنند و همان طور که اشاره شد خرج برای فوتبال پایه یک الزام است.

لیگ حرفه ای امیدهای کشور با حضور تیم های لیگ برتری می تواند بهترین اتفاق ممکن برای فصل آتی فوتبال کشور باشد که قطعا جذابیت های خاص خود را خواهد داشت و حتی به جوانگرایی در تیم های لیگ ایران کمک می کند چرا که سرمربی تیم از نزدیک نظاره گر بازی امیدها خواهد شد و حتما بازیکنان خوب و با کیفیت را به اردوی تیمش دعوت خواهد کرد.

تیم فوتبال امیدهای مس کرمان نیز که یکی از پایه های همیشگی در لیگ برتر امیدهای کشور بوده است وعمدتا در میانه های رو به بالای جدول لیگ نیز قرار داشته است، مسلما با کشوری شدن این رقابت ها و حضور تیم های قدر و شناخته شده تهران در این رقابت ها فرصت بیشتری برای دیده شدن و حتی جذب بیشتر تماشاگر و رسانه ها را به سود خود دارد و قطعا از این موضوع منافع فنی بیشتری کسب خواهد کرد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا