شماره‌ی خبر : ‌76063 | تعداد بازدید : 636
دوشنبه 4 اسفند ماه 1399 ساعت 09:36

صحبت های عوامل تیم تکواندو مس پس از کسب عنوان سومی لیگ برتر(عکس)

عوامل تیم تکواندو مس کرمان پس از کسب سکوی سومی در رقابت های لیگ برتر این فصل تکواندو کشور پیرامون این موضوع به صحبت پرداختند.

صحبت های عوامل تیم تکواندو مس پس از کسب عنوان سومی لیگ برتر(عکس)

عوامل تیم تکواندو مس کرمان پس از کسب سکوی سومی در رقابت های لیگ برتر این فصل تکواندو کشور پیرامون این موضوع به صحبت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ مجید عبدالرشیدی سرمربی این تیم در این رابطه گفت: لیگ تکواندو ایران یکی از بهترین لیگ های دنیا محسوب می شود چراکه قهرمانان جهان و آسیا در آن شرکت دارند از همین رو رقابت ها بسیار با کیفیت و سطح بالا می باشد و کسب سکو در آن کاری بسیار سخت و ارزشمند است.

وی افزود: هدف ما رسیدن به فینال بود و بچه ها تمام تلاش خود را در این راه انجام دادند اما بهرشکل کسب سکوی سومی نیز برای تیم ما قابل توجه بود و به اعضای تیم خود و مدیریت باشگاه مس کرمان که از ما به خوبی حمایت کردند تبریک می گویم و از آن ها تشکر می نمایم.

عبدالرشیدی در رابطه با کیفیت مسابقات این فصل نیز گفت: مسابقات امسال بسیار سخت تر از سال های قبل بود چراکه به واسطه مشکلات کرونا به صورت لیگ برگزار نشد و بیشتر حالت قهرمانی کشور داشت و این مسابقات را سخت می کرد چراکه جای هیچ اشتباهی نمی گذاشت. اگر مسابقات به صورت لیگ برگزار می شد می توانستیم حتی رتبه ای بهتر از دومی در این فصل کسب کنیم.

سرپرست تیم تکواندو مس کرمان نیز در این باره گفت: در پیکار نیمه نهایی برابر «کن» شروع خوبی داشتیم، ولی دو اشتباه داوری مانع از تداوم این روند تا حضور در فینال را از دست بدهیم.

سلمان خواجه حسنی با بیان مطلب فوق گفت: قبل از هر چیز به همه تیم‌هایی که موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند تبریک می گویم، رقابت‌های بسیار خوب و سطح بالایی شاهد بودیم که پتانسیل بالای تکواندو ایران را در بهترین شکل ممکن به تصویر کشید. جوانان با آتیه نمایش امیدوارکننده ای داشتند و این موضوع نوید روزهای خوب برای تکواندو ایران به شرط برنامه ریزی دقیق می‌دهد.

وی ادامه داد: تیم مس کرمان با آمادگی بالا برای حضور در مرحله نیمه نهایی وارد مسابقات شد و خیلی هم امیدوار بودیم با برتری برابر لوازم خانگی کن به فینال برسیم. بازی را هم خوب شروع کردیم، سجاد مردانی رقیب خود را شکست داد و در اوزان اول و دوم هم باید پیروز می‌شدیم که با دو اشتباه داوری تمرکز تیم بهم ریخت.

سرپرست تیم تکواندو مس کرمان ادامه داد: مریدانی در وزن دوم عالی کرد و تا راند سوم پیش رفت، ولی اخطارهای متوالی داور با وجود برتری 36 بر 30 مانع از پیروزی او شد. داور باید تعداد اخطار را به تکواندوکار اعلام می‌کرد، نه اینکه در 10 ثانیه دو اخطار بدهد. البته که اخطار آخر واقعاً اشتباه بود. مریدانی توسط تکواندوکار حریفم در زمان اجرای تکنیک در گوشه زمین مبارزه به زمین افتاد و داور باید طبق قانون به تکواندوکار «کن» اخطار می‌داد، ولی برعکس عمل کرد. به این موضوع هم اعتراض کردیم، ولی کمیته داوران نظرات دیگری داشتند.

سرپرست تیم تکواندو مس کرمان ادامه داد: در مبارزه محمد صادق دهقانی هم اتفاق مشابه‌ای افتاد و روی دو ضربه متوالی «نریوچاگی» باید امتیاز می‌گرفت که امتیاز ضربه اول داده شد، ولی روی ضربه دوم داور اخطار داد و امتیازات ضربه اول را هم پاک کرد، موضوعی که باعث شد ما با همین دو اشتباه داوری، فینال را از دست بدهیم. اگر در این دو دیدار پیروز می‌شدیم، سه بر صفر پیش افتاده و همه چیز به سود ما پیش می‌رفت، هم روحیه می‌گرفتیم و هم تمرکز تیم رقیب بهم می‌ریخت.

خواجه حسنی که خود زمانی کاپیتان مس کرمان بوده با بیان اینکه تفاوت تکواندوکاران بزرگ در چنین مواقعی مشخص می‌شود اظهار داشت: لیگ برتر یک میدان حرفه‌ای است، ثانیه‌ها تعیین کننده است و تفاوت استفاده درست از همین فرصت‌های محدود است که تفاوت‌ها مشخص می‌کند. تکواندوکار باید بتواند در شرایط حساس و ثانیه‌ها بهترین تصمیم را بگیرد. تکواندوکاران ما نتوانستند در ثانیه‌های مهم و حساس مبارزه تصمیمات درست بگیرند و ما باختیم و این جزئی از ورزش است.

وی ادامه داد: عنوان سومی لیگ برتر با ارزش است و شکست در نیمه نهایی چیزی از بزرگی تیم جوان و یکدست ما کم نمی‌کند. تیم ما فقط کاپیتان تیم ملی را به عنوان ملی پوش در اختیار داشت، ولی سایر تیم‌ها از ملی پوشان پرتعدادی در تیم خود سود می‌بردند. ان شالله بتوانیم با پوشش نقاط ضعف خود سالهای بعد عناوین بیشتری برای مس کرمان کسب کنیم.

سرپرست مس کرمان گفت: به دلیل شیوع کرونا، شرایط خاصی در کشور بخصوص ورزش حاکم بود، ولی معتقدم می‌شد در هفته‌های بیشتر را لیگ را برگزار کرد. مانند همه رشته‌های دیگر که برخورد، هم بودند. ولی متأسفانه در طول دو هفته و با فشار سنگین به تکواندوکاران لیگ برگزار شد. ضمن اینکه باید عنوان کنم این نمونه کاپ زیبنده لیگ برتر تکواندو نیست. سال گذشته خیلی بهتر بود و ان شالله که با رفع نقاط ضعف شاهد برگزاری بهتر لیگ در سالهای بعد باشیم.

خواجه حسنی در پایان گفت: باید از مسئولان و مدیران صنایع ملی مس کرمان بخصوص دکتر رمضانی مدیرعامل باشگاه که الحق و انصاف همه جوره ما را حمایت کردند تشکر کنم و امیدوارم این حمایت‌ها از ورزش و جوانان کرمانی همچنان در سالهای بعد هم ادامه داشته باشد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو