شماره‌ی خبر : ‌76315 | تعداد بازدید : 351
یکشنبه 12 اردیبهشت ماه 1400 ساعت 10:25

نگاهی اجمالی به تیم های هم گروه هندبال مس کرمان در جام باشگاه های آسیا

با انجام قرعه کشی رقابت های جام باشگاه های هندبال آسیا، حریفان مس کرمان در این دوره از رقابت ها مشخص شدند.

نگاهی اجمالی به تیم های هم گروه هندبال مس کرمان در جام باشگاه های آسیا

با انجام قرعه کشی رقابت های جام باشگاه های هندبال آسیا، حریفان مس کرمان در این دوره از رقابت ها مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ مراسم قرعه کشی بیست و سومین دوره از رقابت های هندبال باشگاه های آسیا شب گذشته در جده عربستان برگزار شد و بر این اساس تیم هندبال مس کرمان در گروه دوم این رقابت ها با تیم های الوحده عربستان،اوزبک ازبکستان، القطن یمن، الدحیل قطر و الکویت کویت هم گروه شد.

تیم های هم گروه مس کرمان از جمله تیم های قدرتمند هندبال کشور خود و از نام های مطرح در بین تیم های هندبال کشورهای عربی می باشند که نگاهی اجمالی به وضعیت آن ها در لیگ های دو فصل اخیر کشورشان می اندازیم.

تیم هندبال الکویت قهرمان بلامنازع هندبال این کشور می باشد که در دو فصل اخیر رقابت های هندبال باشگاهی این کشور به مقام قهرمانی دست یافته است.

این تیم در رقابت های این فصل سوپر لیگ کشور کویت که با حضور 14 تیم و در یک دور برگزار شد به 13 پیروزی پیاپی دست یافت و با 422 گل زده و 315 گل خورده و کسب 26 امتیاز مقتدرانه قهرمان لیگ هندبال کشور کویت شد.

الکویت در بازی های فصل قبل لیگ کویت نیز که با حضور 15 تیم برگزار شد به 14 پیروزی متوالی دست پیدا کرده بود و با 501 گل زده و 276 گل خورده و 28 امتیاز با قدرت نمایی تمام در لیگ کویت قهرمان شده بود.

تیم هندبال الوحده عربستان دیگر تیم همگروه مس کرمان نیز در رقابت های فصل قبل سوپر لیگ کشور عربستان به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بود.

در این لیگ که فصل قبل در دو دور برگزار شد، تیم الوحده در دور اول مسابقات خود از ده بازی به ده پیروزی پیاپی دست پیدا کرد تا با 318 گل زده و 223 گل خورده به عنوان تیم صدرنشین راهی دور نهایی رقابت ها شود.

در دور نهایی تیم الوحده از 10 مسابقه خود به 9 پیروزی و 1 تساوی رسید تا با 283 گل زده و 246 گل خورده به عنوان قهرمانی فصل قبل لیگ هندبال کشور عربستان برسد.

در مسابقات این فصل لیگ هندبال عربستان که در یک گروه دوازده برگزار شد و تیم الوحده از 22 بازی خود 19 برد و 3 شکست کسب کرد تا با 618 گل زده و 527 گل خورده با کسب 38 امتیاز تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم النور در رتبه دوم مسابقات این فصل لیگ عربستان قرار بگیرد.

اما تیم الدحیل قطر دیگر تیم هم گروه مس کرمان در باشگاه های آسیا، در رقابت های فصل قبل لیگ کشور قطر که در چند مرحله برگزار شد، در دور گروهی رقابت های خود که با حضور 10 تیم برگزار شد، از 9 بازی خود به 5 پیروزی، 2 مساوی و 2 شکست دست یافت تا با 254 گل زده و 228 گل خورده با کسب 12 امتیاز به عنوان تیم چهارم دور گروهی به مرحله پلی آف لیگ کشور خود صعود کند.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی از سد تیم الغرافه گذشت تا به نیمه نهایی برسد و در این بازی با نتیجه 21بر20 مغلوب تیم الوکره شد تا در نهایت در بازی رده بندی با نتیجه 25 بر 24 تیم الاهلی را شکست دهد و عنوان سومی لیگ هندبال قطر در فصل قبل را کسب کند.

اما در رقابت های این فصل لیگ هندبال قطر که هنوز بازی های آن به اتمام نرسیده است و بازی ها در یک گروه ده تیمی برگزار می شود، تیم الدحیل از 16 بازی برگزار کرده خود تا امروز 12 برد، 3 باخت و 1 مساوی کسب کرده است تا با 448 گل زده و 387 گل خورده با یک امتیاز اختلاف کمتر نسب به العربی صدرنشین در رده سوم جدول باشد.

تیم های القطن یمن و ازبک ازبکستان از تیم های کمتر شناخته شده هم گروه با تیم هندبال مس کرمان می باشند اما حریفان قدر تیم مس کرمان  که برای اولین بار در جام باشگاه های آسیا شرکت می کند، نشان از بازی های سخت مس کرمان در این رقابت ها دارد.

تیم هندبال مس کرمان که در بازی های لیگ 98-99 به قهرمانی لیگ برتر ایران رسید، به عنوان قهرمان ایران به همراه تیم نایب قهرمان آن فصل یعنی شاملی کازرون در این رقابت ها شرکت می کنند.

این رقابت ها از 22 تا 31 خرداد در جده عربستان برگزار می شود و یازده تیم در دو گروه به مصاف هم خواهند رفت.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو