باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
پنج‌شنبه 9 فروردین ماه 1403 ساعت 22:51:05
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

سپاسی شیراز0-1مس کرمان/سه امتیاز پاک هدیه به روح فوتبال

چهارشنبه 29 فروردین ماه 1397 ساعت 11:44

تیم فوتبال مس کرمان در هفته‌ای که خود شانسی برای صعود به لیگ برتر نداشت، با گل شاهرخ غلامرضاپور و کسب یکی از بهترین پیروزی‌های فصل خود در شیراز و برابر سپاسی نقش مهمی را در تحولات بالای جدول ایفا کرد.

در هفته‌ی سی و دوم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز، تیم فوتبال مس کرمان میهمان تیم فجر سپاسی شیراز بود.

در این بازی تیم سپاسی که تا قبل از این مسابقه‌ی خانگی در رده‌ی دوم جدول قرار داشت،با تمام توان برای کسب سه امتیاز به زمین آمد و در مقابل دارکو تیم خود را با ترکیب: حمید عرفانی، احمد آهی، میلاد باقری، نعمت بخشی‌پور، محمد خلیلی، فرزاد حسین‌خانی، علیرضا علیزاده، کیانوش میرزایی، شاهرخ غلامرضاپور، احمد حسن‌زاده و مقداد اکبرخواه به میدان فرستاد.

در حالی که تصور می‌شد تیم فجر با فشار تماشاگران خود از دقیقه‌ی یک حملات گسترده‌ای برروی دروازه‌ی مس داشته باشد اما بازی منظم و هوشمندانه‌ی مسی‌ها در زمین از همان ابتدا نوید یک نمایش خوب در این بازی سخت را برای کرمانی‌ها می‌داد.

مسی‌ها در ابتدا خیلی خوب با دوندگی زیاد و کنترل بازی از فشار اولیه مسابقه خارج شدند و به غیر از ضربه‌ی آزاد دقیقه‌ی 20 بازیکنان سپاسی اجازه خطرآفرینی دیگری به این تیم ندادند.

در ادامه‌ی بازی این تیم مس بود که رفته رفته به دروازه‌ی حریف نزدیک می‌شد و در حالی که با برتری در نبردهای میانه زمین و پشت محوطه‌ی خودی فشار بازی را به حریف منتقل می‌کرد، برروی دوندگی بالای عناصر تهاجمی خود چند موقعیت برروی دروازه‌ی میزبانش ایجاد کرد.

اما نقطه‌ی اوج بازی در دقیقه‌ی 42 بازی رقم خورد جایی که با همکاری فرزاد حسین‌خانی، مقداد اکبرخواه با یک فرار عالی و پاس عرضی بی‌نظیر خود، در دهانه‌ی دروازه شاهرخ غلامرضاپور را در موقعیت گل قرار داد تا این بازیکن با ضربه‌ای دقیق آب سرد را بر پیکر تیم سپاسی و هوادارانش بریزد.

این گل در یکی از بهترین دقایق بازی به ثمر رسید چراکه سبب شد مس با برتری در نیمه‌ی اول به رختکن برود و برای کنترل بازی و حفظ گل در نیمه‌ی دوم برنامه‌ریزی کند.

با شروع نیمه‌ی دوم برخلاف تصورات بازهم مس به دفاع صرف نرفت و با پرس درمیانه‌ی زمین و پشت محوطه‌ی خودی نه تنها اجازه‌ی حملات زیاد به سپاسی برای گل تساوی را نداد که با این شیوه برروی ضد حملات نیز برنامه‌ریزی خوبی برای گل دوم خود داشت.

در دقیقه‌ی 55 بازی احمد حسن‌زاده می‌توانست کار را تمام کند اما بازیکن مس دوموقعیت تک به تک متوالی خود را از دست داد تا پرونده‌ی سپاسی قبل از 90 دقیقه بسته نشود.

با وجود اینکه سپاسی در دقیقه‌ی 57 به یک گل آفساید رسید اما بازهم حملات خطرناک از آن تیم مس کرمان بود و برروی یک پاس عرضی زیبای دیگر غلامرضاپور بدشانس بود که گل دوم خود را به ثمر نرساند.

در 15 دقیقه‌ی پایانی بازی تعویض‌های مس برای کنترل بیشتر بازی آغاز شد و در دقیقه‌ی 75 سلیمان‌زاده به جای حسن‌زاده به میدان آمد و در دقیقه‌ی 85 حسین حیدری به جای عیلزاده و در دقیقه‌ی 90 یاسر فیضی به جای اکبرخواه برای مس به میدان آمدند.

در حالی که تیم سپاسی به خوبی می‌دانست با این شکست خانگی رویاهایش برای صعود به لیگ برتر به شدت رنگ می‌بازد، هرچه تلاش کرد نتوانست به دروازه‌ی تیم مس نزدیک شود و با بازی بسیار عالی و منطقی بازیکنان مس و پیروزی در تمامی نبردهای یک به یک در برابر بازیکنان سپاسی، هرگز اجازه فشار برروی دروازه‌ی خود را ندادند ودر معدود حملات این تیم نیز حمید عرفانی با تسلط توپ‌ها را مهار کرد.

در نهایت تیم فوتبال مس کرمان با پیروزی در این بازی سه امتیاز پاک را به روح فوتبال تقدیم کرد تا مس بزرگ کرمان با پیروزی در این بازی نشان دهد اوج گیری هفته‌های اخیر این تیم اصلا اتفاقی نبوده است و این تیم با برتری برابر تیم‌های صدر جدول، این شایستگی را داشت که این هفته‌ها در رتبه‌هایی به مراتب بالاتر برای صعود بجنگد.

 

لینک خبر‌ :: http://www.mes-fc.ir/news/?Id=2747