باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 11:26:58
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

بازی‌های سرنوشت ساز جای آزمون و خطای داوری نیست!

یکشنبه 26 اسفند ماه 1397 ساعت 18:01

در همه سال های اخیر حجم بالای اشتباهات داوری در مسابقات فوتبال ایران سبب شده است که تیم‌ها بیشتر از ترس اتفاقات فنی مسابقه، واهمه سوت های داوران را داشته باشند که برروی اتفاقات بازی و نتیجه آن اثر مسقیم دارد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ کمیته داوران به خوبی بر این موضوع آگاهی دارد که بازی‌های حساس و سرنوشت ساز بنا به فراخور اتفاقات خود نیاز به داوران مسلط‌تر و باتجربه تر دارند که بر اتفاقات بازی تسلط بیشتری داشته باشند اما عمدا و یا سهوا، این کمیته در برخی از بازی های حساس، به شکل عجیبی این مسابقات را تبدیل به محل ازمون و خطای داورانش می کند!!

هرجند داوران باتجربه و اسمی فوتبال ایران  نیز این روزها حجم بالایی از اشتباهات از خود ارائه می کنند اما بهرشکل حضور داوران کم نام و نشان در بازی های بزرگ، شائبه های خاص خود را بیشتر ایجاد می کند.

پیش از بازی حساس و بسیار مهم مس و مس رفسنجان در معرفی داور عنوان کردیم که او سابقه هیچ قضاوت بازی مهمی ندارد و در این فصل نیز در جمع داوران چهارم لیگ یک قرار داشته است و انتخاب او برای قضاوت این بازی به نوعی ترسناک است! 

همین اتفاق نیز رخ داد و مطابق انچه که به غلط میان داوران جوان ما جا افتاده است، گمان می کنند برای اثبات شجاعت خود باید بر علیه تیم میزبان سوت بزنند و به نوعی با قربانی کردن تیم بزرگتر در زمین مسابقه، نشان دهند تا چه اندازه شجاع هستند....!! درست همانند کاری که  منصویان با سوت های خود در بازی کرمان انجام داد.

این اتفاقی است که سال هاست در فوتبال کرمان و حداقل برای تیم مس کرمان در بازی های حساس هفته های پایانی لیگ یک رخ می دهد و همچنان فدراسیون با بی دفاع دیدن تیم های کرمانی مثل مس کرمان در زمان تلاش برای صعود، به راحتی بدترین گزینه ها را برای آن انتخاب  می کند و بدترین قضاوت ها نیز برای این تیم صورت می گیرد که با سوت های اثرگذار و عمدتا بر علیه مس، شرایط صعود را مختل می کنند... 

فوتبال کرمان و تیم مس برای رسیدن به احقاق حق خود در صعود، به حضور اثرگذارتر نهادهای مدیریتی فوتبال کرمان در فدراسیون و بخش های تاثیرگذاری مثل کمیته داوران و انضباطی نیاز بیشتری نسبت به انجام کارهای تبلیغاتی دارد...

 

لینک خبر‌ :: http://www.mes-fc.ir/news/?Id=63797