باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت‌مس‌کرمان
Sanat Mes Kerman F.C.
تاریخ روز
شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 04:02:08
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

تغییرات آئین نامه مسابقات لیگ برتر هندبال این فصل ابلاغ شد

یکشنبه 25 خرداد ماه 1399 ساعت 09:43

از سوی فدراسیون هندبال کشور، آتغییرات ئین نامه مسابقات این فصل لیگ برتر به تیم ها ابلاغ شد و بر این اساس تیم هندبال مس کرمان نیز به عنوان قهرمان فصل قبل مسابقات، بر اساس این آئین نامه کار خود را دنبال خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس؛ تغیرات این آئین نامه به شرح زیر به تیم های شرکت کننده ابلاغ گردید:

ماده 39 : اگر تیمی بیشتر از دو بازیکن آن در اردو یا مسابقات به همراه تیم ملی باشند  مسابقات آن تیم در زمان حضور بازیکنان در اردو به تعویق خواهد افتاد .

ماده 64 : هر تیم می تواند در مسابقات لیگ از بازیکنان خارجی استفاده نماید مشروط به اینکه در بالاترین سطح لیگ کشورخود سابقه بازی داشته و حداکثر 35 سال سن داشته باشد .

ماده 67: قرارداد بازیکنان با باشگاه ها از یک فصل تا سه فصل مسابقاتی می باشد و درآن می بایست وضعیت پرداخت ها ی هر سال به تفکیک مشخص باشد .

1-67 : حداقل قرارداد بازیکنان زیر 25 سال دو سال می باشد و هر ساله نیز حداقل مبلغ 30% به مبلغ سال قبل اضافه گردد .

ماده 75 : بازیکنان و کادر فنی تیم در طول یک فصل فقط می توانند با یک باشگاه قرارداد داشته باشند باستثناء بازیکنانی که به خدمت وظیفه عمومی اعزام و یا از خدمت مذکور ترخیص می شوند و همچنین بازیکن که توسط فدراسیون هندبال بازیکن آزاد اعلام گردد . 

  ماده 76 : حضور بازیکنانی که به خدمت وظیفه عمومی اعزام می شوند در لیگ و یا مسابقات باشگاه های کشور تابع ضوابط و مقررات تربیت بدنی نیروهای مسلح می باشد .    

    3-76 : بازیکنان موضوع بند 2-74 در صورتیکه در تیم نظامی حضور یابند مدت زمان خدمت  و حضور در تیمهای نظامی به مدت قراردادقبلی آنها با باشگاه مربوطه اضافه می گردد  به شرط اینکه قرارداد آنها در همان سالی که منعقد گردیده در فدراسیون ثبت شده باشد .

ماده 90: چنانچه تیمی در طول برگزاری مسابقات در یک مسابقه حاضر نشود حال تفاوتی ندارد که این مسابقه اول و یا پایانی باشد، موضوع در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار خواهد گرفت در صورتی که دلایل ارائه شده از طرف باشگاه از جانب کمیته انضباطی موجه تشخیص داده نشود از جدول مسابقات حذف خواهد شد و کلیه امتیازات و گلهای آن تیم در جدول مسابقات لحاظ نخواهد گردید.

1-90 : در صورتی که کمیته انضباطی دلایل ارائه شده از سوی باشگاه را موجه تشخیص داد،ضمن اعلام نتیجه به سود تیم حریف و کسر یک امتیاز از مجموع امتیازات به باشگاه اجازه ادامه مسابقات داده می شود. در صورت تکرار موضوع وعدم حضور تیم در بازی دیگر ( بصورت متوالی یا غیر متوالی ) تیم از جدول مسابقات حذف و کلیه امتیازات و گلهای آن تیم در جدول لحاظ نخواهد گردید.

ماده 111: با توجه به شیوع پدیده دو پینگ در سال های اخیر در تیم لیگ برتر و دسته یک و حضور افسران ستاد دوپینگ فدراسیون پزشکی ورزشی در اکثر مسابقات لازم است باشگاه ها با هماهنگی هیأت پزشکی ورزشی و هیأت هندبال استان دوره های دانش افزایی در این خصوص برای اطلاعات ورزشکاران و کادر فنی برگزار و مستندات آن به همراه لیست شرکت کنندگان به فدراسیون ارائه نمایند .

1-111 : پذیرش و صدور کارت شرکت در مسابقات منوط به گذراندن در این دوره ها می باشد .

5 – 113 : اگر باشگاهی تا نیم فصل 51% از کل قرارداد , آن فصل را به بازیکن پرداخت ننماید با ارائه مستندات و تأیید فدراسیون هندبال بازیکن آزاد محسوب خواهد شد .

6- 113 : کلیه مبالغ قرارداد می بایست توسط باشگاه به بازیکن تا دو ماه قبل از شروع لیگ فصل جدید تسویه گردد .

7- 113 : مبلغ قرارداد بازیکنان تیم ملی که در آخرین سال منتهی به ثبت قرارداد عضو تیم ملی بزرگسالان بوده اند و در مسابقات قهرمانی آسیا , انتخابی المپیک و ... حضور داشته اند حداقل  1300000000 ریال ( معادل یکصد و سی میلیون تومان ) می باشد .

ماده 116 : هر مبلغی که با توافق طرفین ( باشگاه/بازیکن/کادر فنی) در متن مندرج در قرارداد قید شده باشد دارای اعتبار قانونی بوده و سایر توافقهای جانبی و شفاهی از نظر فدراسیون فاقد اعتبار می باشد .در صورتی که  قرارداد بصورت غیرواقعی و یا صوری نوشته شود و با قرارداد داخلی و مبالغ پرداختی به بازیکن همخوانی نداشته باشد تخلف محسوب شده , باشگاه و بازیکن توسط فدراسیون جریمه خواهند شد .

تبصره : برای شرکت تیم های جوانان و نوجوانان ( آقایان و بانوان ) در مسابقات باشگاه های کشور هر کدام تا سقف یک امتیاز به مجموع امتیازات تیم های لیگ در آن فصل مسابقاتی اضافه خواهد شد.

لینک خبر‌ :: http://www.mes-fc.ir/news/?Id=75119