شماره‌ی خبر : ‌79142 | تعداد بازدید : 120
چهارشنبه 15 فروردین ماه 1403 ساعت 11:23

روایت سرمربی بسکتبال مس کرمان از نایب قهرمانی تاریخی در کاپ آسیا با تیم ملی سه نفره

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان که به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره در مسابقات کاپ آسیایی این تیم را همراهی کرد، ضمن تشریح عملکرد تیمش در کاپ آسیا که با نایب قهرمانی تاریخی همراه بود تاکید کرد که این رشته المپیکی برای دستیابی به سهمیه جهانی...

روایت سرمربی بسکتبال مس کرمان از نایب قهرمانی تاریخی در کاپ آسیا با تیم ملی سه نفره

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان که به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره در مسابقات کاپ آسیایی این تیم را همراهی کرد، ضمن تشریح عملکرد تیمش در کاپ آسیا که با نایب قهرمانی تاریخی همراه بود تاکید کرد که این رشته المپیکی برای دستیابی به سهمیه جهانی به حمایت های بیشتری نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مس و به نقل از مهر، رقابت های بسکتبال سه نفره کاپ آسیا در حالی روز یکشنبه در سنگاپور به پایان رسید که تیم ملی مردان ایران با غلبه بر تیم هایی همچون ژاپن و نیوزیلند به فینال این رقابت ها راه یافت اما با شکست برابر استرالیا به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

عنوان نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در حالی به دست آمد که ایران پیش از این تجربه ای از حضور در فینال کاپ آسیا نداشت اما در این دوره مسابقات بدون باخت به این مرحله از مسابقات راه یافت اگرچه با شکست در دیدار نهایی، سهمیه حضور در جام جهانی که مهمترین هدف از حضور دراین رقابت ها بود را از دست داد.

محمد سیستانی سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان و سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره مردان ایران در مورد این رقابت ها و عملکرد شاگردانش در آن توضیح داد و گفت: به خاطر جایگاه مان در رنکینگ جهانی، درگروه اصلی کاپ آسیا قرار نگرفتیم. باید ابتدا درجدول مقدماتی بازی می کردیم تا مجوز حضور درگروه اصلی را به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: در گروه مقدماتی با تیم های چین تایپه و هنگ کنگ بازی کردیم که با کسب پیروزی در هر دو دیدار، به عنوان صدرنشین وارد جدول اصلی مسابقات شدیم. در این جدول ابتدا با چین و سنگاپور همگروه شدیم. بازی با چین سخت بود اما توانستیم نتیجه را از آن خود کنیم. رقابت با سنگاپورِ میزبان هم دشواری های راحت نبود اما از این بازی هم با کسب امتیاز کامل خارج شدیم. اینگونه وارد جمع هشت تیم برتر شدیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره مردان تاکید کرد: سخت ترین بازی خود در کاپ آسیا را در همین مرحله یک چهارم و برابر ژاپن برگزار کردیم که خوشبختانه با برد و صعود به نیمه نهایی همراه بود. در این مرحله هم نیوزلند حریفمان شد. تیمی که سه چهار سال ما را در تمام مسابقات اذیت کرده بود و در همه آنها شکست خورده بودیم. از این حیث بازی برای مان مهم و غیرتی بود. بازیکنان انصافا همه انرژی خود را در این بازی گذاشتند و توانستند با پیروزی فینالیست شوند.

سیستانی با یادآوری دیدار فینال که برابر استرالیا برگزار شد و با شکست تیم ایران و نایب قهرمانی همراه بود، گفت: اولین بار بود که تیم ایران به فینال کاپ آسیا راه یافت. درست است که باختیم اما صعود تا این مرحله و نایب قهرمانی به دست آمده تاریخی بود. تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در بازی های آسیایی جاکارتا هم سوم شد اما در آن بازی ها خبری از نیوزلند و استرالیا نبود. در کاپ آسیا ما در حضور این دو تیم نایب قهرمان شدیم.

وی در مورد سهمیه جهانی که تیم ملی ایران نتوانست از حضور در کاپ آسیا به آن دست یابد نیز خاطرنشان کرد: تمام مشکل ما حضور کمرنگ در مسابقات است که روی رنکینگ و امتیازات مان تاثیر منفی می گذارد. به خاطر همین مسئله ما دیدارهای مان را از جدول مقدماتی آغاز کردیم. تیم هایی مانند چین و مغولستان به فینال نرسیدند اما از طریق رنکینگ جهانی سهمیه گرفته اند. تیم ایران فینالیست شد اما سهمیه نگرفت چون فقط تیم اول سهمیه می گرفت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره مردان تاکید کرد: جام جهانی ماه اکتبر برگزار می شود و همچنان فرصت داریم از طریق رنکینگ صاحب سهمیه شویم. البته برای این مهم نباید هیچ یک از رویدادهای پیش رو که در کشورهای مختلف می شود را از دست بدهیم. فدراسیون تمام تلاش خود را می کند همانطور که برای اعزام به سنگاپور هیچ چیز کم نگذاشت اما لازم است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم توجه بیشتری به این رشته داشته باشند به خصوص که المپیکی است.

سیستانی گفت: به واسطه حضور در همین کاپ آسیا صعود قابل توجهی در رنکینگ جهانی داشتیم. ما به خاطر اعزام کم از نظر رنکینگ و امتیاز نسبت به خیلی از تیم ها عقب هستیم. درسنگاپور دیدارها و عملکرد تاریخی داشتیم اما به خاطر همین معضل امتیاز و رنکینگ، باید حتما اول می شدیم تا سهمیه بگیریم که این هم نشد. حالا باید امیدوارم به حضور در مسابقات دیگر باشیم و بهبود وضعیت رنکینگ از طریق آنها.

وی همچنین تصریح کرد: کاپ آسیا خیلی سنگین و قوی برگزار شد.تیم ایران لیاقت بردهایی که به دست آورد را داشت. اصلا این اتفاق و صعود به فینال باید خیلی زودتر از این رقم می خورد. امیدوارم حمایت ها بیشتر و ادامه دار باشد تا به سهمیه جهانی هم برسیم. انصافا فدراسیون بسکتبال برای حضور در کاپ آسیا اردوهایی خوبی برای ما برگزار کرد و هر حمایتی را داشت اما این حمای ها باید به کمیته و وزارت توسعه پیدا کند.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی برابر چادرملو